Lapse arengu hindamine
Lapse arengu hindamise põhimõtted
- Lapse arengu analüüsimine ja hindamine on oluline lapse eripära mõistmiseks, erivajaduste väljaselgitamiseks, arengu toetamiseks ja õppe-ja kasvatustegevuse kavandamiseks koostöös lapsevanemaga;
- Lapse arengu hindamine on osa igapäevasest õppe- ja kasvatusprotsessist;
- Lapse arengu hindamise aluseks on eeldatavad üldoskused ning õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade tulemused;
- Lapse arengut hinnatakse lapsest lähtuvalt, väärtustades saavutatut ning tunnustades lapse toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid ja huvi.
Lapse arengu analüüsimise meetodid
- Lapse tööde kogumine ja nende seast vähemalt kord kvartalis koos lapsega arengut näitavate tööde valimine lapse arengumappi, kirjutades juurde põhjenduse, miks laps valis just selle töö;
- Lapse igapäevase suhtlemise ja toimingute jälgimine ja dokumenteerimine vähemalt kord poolaastas lapse arengumappi;
- Laste jälgimine õpetaja poolt kavandatud õppetegevustes ja sellest tulenevalt nädala eesmärkide täitmise analüüs õppe- ja kasvatustöö päevikus;
- Intervjuud ja vestlused lastega üksikult, mis dokumenteeritult kogutakse lapse arengumappi vähemalt kord õppeaastas.
Lapse arengu hindamise korraldus
- Rühmaõpetajad tutvustavad õppeaasta alguses lastevanemate koosolekul laste arengu hindamise põhimõtteid ja korraldust;
- Üks kord õppeaastas (kevadel) viivad rühmaõpetajad lapse arengu hindamiseks ja toetamiseks lapsevanematega läbi arenguvestluse (lapsevanemad valivad etteantud kellaaegadest endale sobiva aja)
- Kooliminevate laste lastevanematega viiakse arenguvestlused läbi kaks korda aastas (sügisel ja kevadel).
- Aprillikuus viiakse kooliminevate lastega läbi kooliküpsuse väljaselgitamiseks “Koolivalmiduse mäng”, mida saavad soovi korral jälgida ka lapsevanemad.
- Igal lapsel on arengumapp. Arengumappi hoitakse lapse rühmas ja sellega saavad tutvuda nii laps kui lapsevanem lasteaias. Mapi saab laps lasteaia lõpetades kaasa kui meeldiva mälestuse.